12/03
En aquest apartat, parlaré sobre la WebQuest. A continuació, adjuntaré l'enllaç perquè podeu accedir-hi. Enllaç: https://sites.google.com/view/unvirusentrenosaltres/un-virus-entre-nosaltres
Però, què és una WebQuest? És un model didàctic que consisteix en una investigació guiada on la informació procedeix d'Internet. El concepte va ser proposat per Bernie Dodge en 1995. L'infant ha de transformar i processar la informació. Una WebQuest ha d'estar estructurada de la següent manera: introducció, tasca, procés, avaluació i conclusió.
Gràcies a aquesta activitat es promou el treball en equip, l'autonomia dels infants i la utilització d'habilitats cognitives superiors. A més, de promoure als infants el pensament creatiu necessari per la resolució de problemes i per l'anàlisi dels enunciats, ja que, l'activitat requereix un esforç addicional. D'altra banda, aquesta eina contribueix al fet que els infants adquireixin competències vinculades a la informació que proporciona la societat en l'actualitat.
Quin ha sigut el procés de la nostra WebQuest?
El procés de la WebQuest ha sigut fàcil i agradable. Des del començament hem tingut molt clar quines eren les activitats que volíem realitzar i com volíem estructurar el treball. Això és degut a la bona relació, cohesió i entendiment entre tots els membres del grup.
El procés que vam seguir va ser el següent: Primerament, vam realitzar una pluja d'idees per a estructurar el treball. Un cop realitzat aquest pas, vam voler marcar l'objectiu del treball per anar encaminant les idees establertes a l'inici. Un cop vam tenir la idea de l'activitat clara, vam decidir buscar enllaços (vídeos, contes...) per complementar l'activitat. Al llarg de tot el procés de la WebQuest no van sortir malentesos, discrepançes... és per això que el resultat crec que és tan positiu.
Quin ha sigut el procés de la nostra WebQuest?
El procés de la WebQuest ha sigut fàcil i agradable. Des del començament hem tingut molt clar quines eren les activitats que volíem realitzar i com volíem estructurar el treball. Això és degut a la bona relació, cohesió i entendiment entre tots els membres del grup.
El procés que vam seguir va ser el següent: Primerament, vam realitzar una pluja d'idees per a estructurar el treball. Un cop realitzat aquest pas, vam voler marcar l'objectiu del treball per anar encaminant les idees establertes a l'inici. Un cop vam tenir la idea de l'activitat clara, vam decidir buscar enllaços (vídeos, contes...) per complementar l'activitat. Al llarg de tot el procés de la WebQuest no van sortir malentesos, discrepançes... és per això que el resultat crec que és tan positiu.
Però, com hem realitzat les meves companyes i jo aquesta WebQuest? Amb una plataforma anomenada, Google Sites (https://sites.google.com/new?hl=ES).
Google Sites és una eina de Google que permet la creació d'una pàgina web en la qual diferents usuaris puguin publicar diferents tipus d'informació, com per exemple: arxius, presentacions, calendaris i documents. En aquesta aplicació, totes les persones amb accés a aquest lloc que s'ha creat a Google Sites poden visualitzar-los.
Per concloure, gràcies a la WebQuest, he pogut prendre més consciència de la importància de la creació d'una activitat adaptada a les necessitats individuals dels infants. De les conseqüències que ha tingut pels docents la Covid-19 i les dificultats que han tingut en adaptar tot el que feien en les aules a la llar dels infants, on aquests tenen diferents circumstàncies socials, econòmiques i familiars.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada