16/04



Recerca dels continguts digitals escolars.
En l'activitat d'aquesta classe consistia a investigar amb més detall, els següents continguts digitals que són utilitzats en l'àmbit escolar. 

Primerament, parlarem sobre els mapes conceptuals, aquests permeten organitzar idees i conceptes de forma resumida i molt visual. En l'àmbit escolar poden ser utilitzats per començar un projecte i aconseguir organitzar les idees o realitzar una pluja d'idees. En ser un recurs digital permet amb més facilitat els canvis, modificacions, millores... 
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per realitzar mapes conceptuals, com per exemple: https://bubbl.us/https://cmap.ihmc.us/...


Seguidament, trobem els cronogrames aquest, és un concepte que s'utilitza per anomenar un calendari de treball o d'activitats. Per tant, el cronograma és una eina molt important en la gestió de projectes. El cronograma inclou una llista d'activitats o tasques amb les dates previstes des del seu començament fins al dia d'entrega. Aquesta eina pot ser molt útil pels infants, ja que, aquests podran organitzar les tasques per dies, setmanes...
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per realitzar el cronograma, com per exemple: https://asana.com/es/uses/timelinehttps://www.flipsnack.com/es/digital-program ...


El següent recurs digital és la infografia, aquest serveix per a representar visualment idees (informació, idees). És una col·lecció d'imatges, gràfics i text simple que resumeix un tema perquè es pugui entendre fàcilment. En el context escolar, els i les alumnes hauran de realitzar infografies respecte a un tema en concret intentant sintetitzar el contingut el màxim possible, però sense deixar informació de la mateixa temàtica. Els infants poden realitzar cartells informatius o pòsters  relacionats amb l'elaboració d'un determinat treball. Hi ha eines de més senzilles i més complexes. Depenent de l'etapa on es trobin, hauríem de decidir quines eines utilitzar.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar infografies, com per exemple: http://www.gimp.org.es/https://www.canva.com/es_es/...


Les presentacions a l'aula és una de les eines més importants i més utilitzades dels i les alumnes en la seva educació. Per aconseguir aquestes presentacions, els infants han de buscar informació que compartiran amb els seus companys i les seves companyes de classe. Un cop això, els infants han de saber triar, esquematitzar i presentar la informació buscada als seus companys i companyes. Aquestes presentacions es poden complementar amb vídeos, imatges... perquè els i les alumnes tinguin un aprenentatge significatiu. Les presentacions són utilitzades per presentar una informació en concret de manera oral, per tant, els infants posaran en pràctica com s'ha d'exposar, control de l'espai i temps.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar presentacions, com per exemple: https://prezi.com/tkqnb5plvpv3/prezzi/https://es.slideshare.net/


A més, la revista digital és una eina gestionada pels infants, dinamitzada pels i les docents amb l'ajut de la coordinació dels periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que els infants comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'altres instituts a través de les diverses redaccions realitzades. L'ús d'aquesta eina en el context escolar és que cada infant té un apartat d'un temari i en grup realitzaran una revista digital exposant la informació. Un cop acabat aquest apartat, els altres infants de classe podran veure els altres apartats del temari. Aconseguint així una posada en comú d'informació i del temari.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar una revista digital, com per exemple: https://www.blogger.comhttps://www.lucidpress.com/pages/...


Els documents són uns recursos digitals bàsics però útils a l'aula. Aquesta eina es basa en uns fulls digitals on els i les alumnes poden redactar escrits, crear taules i inserir imatges i gràfics. Gràcies a aquesta eina els i les alumnes poden practicar la redacció i la recerca d'informació. Aquests documents poden ser utilitzats en l'àmbit individual i grupal. En l'àmbit individual els infants podran crear els seus documents, En l'àmbit grupal els infants creen un document compartit, on cadascú dels i les alumnes poden editar el document al mateix temps i des de diferents llocs.
L'ús de les diferents plataformes de documentació a l'escola serveix per escriure qualsevol escrit de diferents tipologies, a part de l'aprenentatge de la mecanografia. També, pot ajudar als infants i joves a corregir els seus propis texts.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar uns documents, com per exemple: https://getdrafts.com/https://etherpad.org/https://www.drive.google.com...


D'altra banda, els formularis són documents utilitzats per recollir dades de manera estructurada per posteriorment poder analitzar-les. Els infants poden utilitzar aquesta eina en qualsevol context escolar, ja que, és una manera d'organitzar la informació necessària.
Les aplicacions per realitzar formularis solen ser utilitzats per adquirir estadístiques sobre l'opinió i/o respostes d'un formulari en concret. Gràcies a aquesta enquesta es poden adquirir qualsevol mena d'informació sobre un tema en concret de manera immediata i ràpida.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar uns formularis, com per exemple: https://docs.google.com/forms/u/0/forms.office.com...


Finalment, explicaré l'últim recurs digital anomenat la robòtica educativa. Aquesta eina educativa es defineix com un aprenentatge significatiu. Els infants poden aprendre des de les construccions simples fins a construccions i màquines molt més complexes. Però, quin és l'ús en el context escolar de la robòtica educativa? Aquesta eina permet expandir la creativitat i l'autonomia en la tecnologia dels infants. Gràcies a aquesta eina els infants podran imaginar, crear i desenvolupar un joc. A més, els infants desenvolupen el treball en equip i la col·laboració entre ells.
A continuació, enllaçaré algunes pàgines web que poden ser útils per a realitzar una robòtica educativa, com per exemple: https://www.robotix.es/eshttps://kinderlabrobotics.com/kibo/...



En conclusió, en aquest apartat, he conegut nous recursos digitals i/o noves pàgines web de recursos que ja coneixia. M'ha semblat molt útil perquè crec que molts d'aquests aspectes són utilitzats amb molta freqüència en les aules, per tant, els i les docents han de conèixer aquests recursos per a poder guiar i adaptar les necessitats individuals i col·lectives dels infants amb èxit.

Comentaris